Używamy narzędzi do analizy sposobu korzystania przez użytkowników z naszych stron internetowych w celu ich zoptymalizowania. W każdej chwili możesz nie wyrazić na to zgody, klikając tutaj.

Używamy narzędzi, by zapewnić Ci indywidualną informację produktową o przeznaczeniu marketingowym, również poza naszą stroną internetową. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę, klikając tutaj.
OK Zmień ustawienia
Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną przy dziecku?

Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną przy dziecku?

Na barkach mamy spoczywa wiele obowiązków – szczególnie wtedy, gdy poza opieką nad maluszkiem zajmuje się również domem czy pracą zawodową. Jak znaleźć czas na ćwiczenia fizyczne i dbanie o sylwetkę? Oto kilka pomysłów na to, jak wygospodarować chwilę na trening z dzieckiem!  

Jak znaleźć czas dla siebie przy dziecku? 

W przypadku noworodków i niemowląt, które wymagają uwagi rodzica niemalże przez całą dobę, znalezienie wolnego czasu na własne potrzeby może być trudne, ale nie niemożliwe. Co możesz zrobić, by wygospodarować chwilę na ćwiczenia z dzieckiem w domu? 

  • Wykorzystuj drzemki dziecka – to co najmniej kilka godzin, podczas których możesz ćwiczyć bez obawy o to, że zaraz będziesz musiała przerwać ćwiczenie i podejść do maluszka. 

  • Poproś o pomoc tatę lub bliskich – nawet jeśli na co dzień to Ty spędzasz z dzieckiem najwięcej czasu, tata na pewno poradzi sobie z tym równie dobrze, a przy okazji zyska okazję do nawiązania głębszej więzi z maluszkiem.  

  • Ćwicz o niestandardowych godzinach – jeśli brakuje Ci czasu na trening podczas dnia spędzonego z dzieckiem, znajdź go w inny sposób. Dobrym wyjściem może się okazać wcześniejsze wstanie bądź późniejsze pójście do łóżka i wykorzystanie tego dodatkowego czasu na ćwiczenie. Oczywiście nie stosuj tego rozwiązania kosztem swojego wypoczynku! Jeśli szkoda Ci cennych godzin snu, spróbuj lepiej „zoptymalizować” swój czas w ciągu dnia. Po położeniu dziecka spać, zasiadasz na kanapie i przełączasz bezmyślnie kanały w telewizji? Konstruktywny, niekoniecznie ciężki trening przyniesie Ci więcej satysfakcji i paradoksalnie więcej energii. Nieustannie sprzątasz w domu, bo przecież przy dziecku wszystko tak szybko się brudzi? Odpuść i poświęć część tego czasu na własny rozwój fizyczny. Dom nie musi ciągle lśnić! 

Ćwiczenie z dzieckiem w domu – czy to możliwe? 

Jeśli nie jesteś w stanie ćwiczyć bez maluszka, zaangażuj go w trening. W jaki sposób to zrobić, by ćwiczenie z dzieckiem było nie tylko efektywne, ale przede wszystkim w pełni bezpieczne dla maluszka? Przedstawiamy kilka pomysłów na szybkie treningi z dzieckiem, które możesz wypróbować! 

Jak ćwiczyć z niemowlakiem? 

Nosisz malucha w chuście? A czy wiesz, że możesz przeprowadzić kompletny trening, nie wyjmując z niej malucha? Zadbaj jedynie o to, by podczas każdego ćwiczenia przyjmował pozycję zgodną z etapem jego rozwoju, a trening z dzieckiem będzie dla niego w pełni bezpieczny – a dla Ciebie superefektywny dzięki dodatkowemu obciążeniu w postaci słodkiego ciężaru niemowlaka. 

Ćwiczenie z maluszkiem siedzącym w chuście zapewni mu uczucie bezpieczeństwa i bliskości mamy, a Tobie dodatkowe endorfiny z powodu kontaktu z jego małym ciałkiem. 

Trening z dzieckiem w wózku 

Trenować możesz również podczas spaceru z dzieckiem znajdującym się w wózku. Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczenie z dzieckiem, dobrym pomysłem będzie intensywny marsz w równym tempie. Taka aktywność sprawdzi się w przypadku maluszka w każdym wieku, nawet niemowlaka, gdyż marsz w żaden sposób nie wpłynie na jego komfort leżenia. 

Bieganie z wózkiem to propozycja dla mam nieco starszych dzieci, które już samodzielnie trzymają główkę. To istotne ze względów bezpieczeństwa – bieganiu będą bowiem towarzyszyć wstrząsy. Do takiego ćwiczenia z dzieckiem będziesz też potrzebować specjalnie do tego przeznaczonego wózka. Dlaczego zwykły model się nie sprawdzi? 

  • Jest ciężki, zatem pchanie go będzie dodatkowym wysiłkiem i obniży komfort treningu. 

  • Nie jest przystosowany do amortyzowania wstrząsów w wystarczającym stopniu, więc maluszek odczuje każdy z nich i będzie mu niewygodnie. 

Ćwiczenia z małym dzieckiem w parku

Gdy zabierasz malucha na plac zabaw, on zajmuje się zabawą – samodzielną w piaskownicy lub z innymi dziećmi – a Ty siedzisz na ławce i zerkasz, czy wszystko u niego w porządku? Równie dobrze możesz to robić w trakcie treningu. W wielu parkach tuż przy miejscu zabaw dzieci znajdują się siłownie na świeżym powietrzu, ze sprzętami, przy użyciu których możesz przeprowadzić kompletny trening całego ciała. A jeśli w Twoim parku ich nie ma, to i tak sobie poradzisz. Zabierz ze sobą matę do ćwiczeń, rozłóż ją na trawie i ćwicz w otoczeniu natury – będziesz na tyle blisko maluszka, by szybko zareagować, jeśli będzie Cię potrzebować. 

Klub fitness dla mam – na czym to polega? 

Jeśli samodzielne ćwiczenie nie działa w Twoim przypadku i potrzebujesz motywacji trenera, możesz skorzystać ze specjalnych klubów fitness dla mam z dziećmi. Takie obiekty działają zazwyczaj na dwa sposoby: 

  • zapewniają bezpłatny punkt zabaw i leżakowania dla dzieci, byś mogła zostawić je pod opieką wykwalifikowanych opiekunów i skupić się tylko na treningu,  

  • organizują ćwiczenia dla mamy i dziecka albo takie, które możesz wykonywać z maluszkiem siedzącym w chuście. 

Zorientuj się, jak wygląda oferta okolicznych klubów fitnessowych skierowanych do mam z maluszkami. Być może w ten sposób znajdziesz ciekawe zajęcia, które pozwolą Ci na ćwiczenie z dzieckiem. 

A po treningu… zapoznaj się z ofertą kosmetyków dla rodziny Bambino. Hiperdelikatne olejki do kąpieli pomogą Ci odświeżyć się po wysiłku i złagodzić uczucie ściągnięcia skóry. Żele pod prysznic o zapachach polskiego ogrodu otoczą Cię z kolei aromatem przywodzącym na myśl wspomnienia z dzieciństwa.